مهارت های مدیریتی
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

مهارت های مدیریتی

متون مدیریتی عمدتا پیرامون مهارت هایی گفتگو می کنند که یک مدیر به آنها نیازمند است. این مهارت ها، مهارت های مفهومی، فنی و انسانی است.

مفهومی – قادر به دیدن تصاویر بزرگی از وضعیت بودن، توانایی دست یابی به ایده، ایجاد دیدگاه و برنامه ریزی برای آینده.

فنی – دارایی دانش منحصر به فرد بودن یا داشتن تجربه ای خاص

انسانی – بتوان با دیگران چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی خوب کار کرد.

باتوجه به متونی که پیرامون مدیریت نوشته شده اند، همه ی افراد به عنوان مدیر به همه ی این سه مهارت ها نیاز دارند اما در سطوح و میزان مختلف و با توجه به موقعیتی که درسازمان دارند.  به عنوان مثالی مدیر ارشد بیشتر به جنبه ی مفهومی مهارت ها نیاز دارد در حالی که مدیری در سطح پایین تر احتمالا از مهارت های فنی استفاده   می کند. همه سطوح از مهارت های انسانی استفاده خواهند کرد.

به همین دلیل است که کسی که به عنوان مثال در ناظر خط تولید موفق است نمی تواند مدیر سطح میانه ی موفق یا مدیر ارشد موفقی باشد. مهارت های مورد نیاز، برای موقعیت های مختلف در مدیریت، متفاوت است. یک سازمان خوب، این مسئله را به خوبی شناسایی می کند و موقعیت های آموزشی و توسعه یافتگی را فراهم می کند، شاید برنامه های توسعه ی شغلی، یا برنامه های مدیریت عملکرد و ارزیابی عملکرد. در این چنین شرایطی، فرد در حرکت خود، تحت حمایت سازمان قرارگرفته و از یک موقعیت مدیریتی به موقعیت دیگر مدیریتی انتقال می یابد.





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: